top of page

רכב 102

צמצם את הרכב, את השימוש בו ואת תדירות ההחלפה שלו.

אוקי, אני מקווה שכבר נפטרתם מרכב אחד, אבל נשארתם עם עוד רכב אחד שממש ממש צריך, או שהנסיבות הסובייקטיביות שלכם לא מאפשרות היפטרות מרכב והצהוב הבטיח לכם שאתם לא חייבים תמיד להיות אקסטרים. אז מה עושים? הפוסט שלהלן מציג את הפרספקטיבה השיטתית להתייעלות.

1.    "צמצם" את הרכב שלך. אתה יכול לצמצם אותו במספר דרכים:

א.    החלף את הרכב ברכב קטן יותר. רוב האנשים נוסעים לבד בסלון שיכול להכיל גם 5 אנשים מבוגרים בנוחות. מתי זה קרה אצלך בפעם האחרונה שהובלת 5 אנשים? אוטו קטן יותר בדרך כלל זול יותר לרכישה, מאבד פחות מערכו, צורך פחות דלק, זול יותר לטיפול, תופס פחות חניה ועוד כהנה וכהנה סיבות שיחסכו לך כסף.

ב.    החלף את הרכב לרכב בעל נפח מנוע קטן יותר. אתה לא נהג מירוצים, וגם אם היית, בכבישים ובשעות שאתה נוסע כנראה שלא תיסע כל כך מהר. בזכות הטכנולוגיה ישנם רכבים עם מנוע בנפח 1200 סמ"ק או פחות לא רק בקטגורית הקטנות אלא גם בקטגוריית הג'יפונים. נפח מנוע קטן יותר לא רק חוסך דלק, אלא חוסך גם ברישוי, בביטוח וכו.

ג.    החלף את הרכב לרכב זול יותר. פעם ואולי גם היום במקצועות מסוימים מאוד אפשר לטעון כי זה משמעותי לתדמית שלך באיזה רכב אתה נוהג. אם סנופ דוגי דוג היה מגיע לאירוע מתוקשר בסובארו ג'סטי ייתכן שהתדמית הציבורית שלו הייתה נפגעת. אבל אתה לא זמר ראפ, וכנראה שזה חסר משמעות לפרנסה שלך באיזה אוטו אתה נוהג, הבזבוז הזה נובע כנראה מסיבות אישיות שלך הקשורות לדימוי העצמי שלך. אם קראת עד כאן אני מציע לך מציאות בה הדימוי העצמי שלך ישתפר יותר אם תתקרב לעצמאות כלכלית ע"י ויתור על רכב יקר ולא אם תתקרב לפשיטת רגל על ידי השימוש בו. אום.

אתה לא חייב לקחת מהעבודה את הרכב בדרגה הגבוהה ביותר שאתה יכול !

גם אם אתה "זכאי" לרכב ברמה 6 אתה יכול "לקחת" רכב בדרגה 4 ויורידו לך קצת פחות כסף מהמשכורת. ואפשר כמובן, לא "לקחת" רכב בכלל, אלא משכורת במזומן.
 

2.    צמצם את תדירות השימוש ברכב:

רבות מההוצאות הרכב קשורות באופן ישיר למידת השימוש בו כגון דלק, בלאי ולכן טיפולים משתנים, קילומטרז' ולכן טיפולים קבועים וירידת ערך, חניה ודוחות, קנסות, וכו. גם אם אתה לא יכול לוותר על האוטו, יכול להיות שאתה יכול לוותר על השימוש בו פעם, פעמיים או שלוש פעמים בשבוע. כן. למרות שיש לך אוטו, אתה יכול לחסוך ע"י כך שלפעמים תשאיר אותו בבית ותשתמש עם תחבורה אלטרנטיבית.

3.    צמצם את תדירות החלפת הרכב:

מתי שהוא באיזו שיחת חולין, שאל אותי מישהו לאיזה אוטו אני הולך להחליף. שאלתי אותו למה הוא חושב שאני עומד להחליף את הרכב, הוא ענה לי שהחלפנו פעם אחרונה לפני 3 שנים רכבים באותו הזמן ולכן גם הפעם זה בטח ייצא באותו הזמן. לקח לי קצת זמן לצאת מההלם שבעיניו ישנו "קונצנזוס" לגבי החלפת הרכב כל 3 שנים. אני לא רוצה שתעשיית הרכב תחפש אותי בלילות, אני גם לא רוצה לפתוח חלון גדול מדי בנושא הליסינג התפעולי, הליסינג המימוני ושאר עסקאות מפוקפקות, אבל סביר להניח שמישהו שם טוחן לכם ת'תחת כך או אחרת. תדירות החלפת הרכב היא עניין אופנתי, גרידא. הצהוב, להלן, מוביל מהפכה חברתית להחזקת רכב פרטי בבעלות פרטית למשך 10 שנים ויותר. לטענת הצהוב זה אפקטיבי יותר, גם לשכירים וגם לעצמאים, זה ה"קונצנזוס" שלי. אם שומרים על האוטו טוב הוא יכול להישאר חתיך גם אחרי 10 שנים. אני גם מזיק פחות לסביבה בכך שאני לא אחראי לייצור של 3 ומשהו גרוטאות מתכת ב-10 שנים אלא רק אחת. וזה כמובן מקדם אותי בצורה מטאורית לצבירת הון ועצמאות כלכלית.

האם כבר סיפרתי לך על הרווחים הנוספים שאתה יכול לקבל ע"י צמצום השימוש ברכב מעבר לרווח הכלכלי?

  1. הפחתת לחץ- אפילו פעם או פעמיים בשבוע לא להיות לחוץ שמא אגיע בזמן או לא. אומרים שלחץ גורם למחלות ולמוות בטרם עת. שימוש נכון בתחבורה אלטרנטיבית יכול להפוך את החוויה למרגיעה וטוענת מצברים.

  2. חסכון בזמן- באופן פרדוקסלי, ליעדים מסוימים או בימים או בשעות מסוימות השימוש בתחבורה אלטרנטיבית יכול להיות מהיר יותר מהשימוש ברכב.  דעו לזהות נסיעות אלו, ואל תשתמש ברכב בתור פתרון ברירת המחדל להתניידות.

  3. שימוש בזמן ההתניידות לביצוע משימות אחרות- חלק מפתרונות התחבורה, כדוגמת רכבת, מאפשרים לנו להשתמש בזמן שמתפנה לביצוע משימות אחרות  או סתם להירגע ולשמוע מוזיקה באוזניות או לקרוא ספר טוב.

  4. בריאות וכושר- חלק מפתרונות התחבורה כגון שילוב תחבורה ציבורית והליכה, הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים וכו' מועילים לבריאות ושורפים קלוריות.

הצהוב – בקריאה ראשונה מטורף, בקריאה שניה הזוי, בשלישית הגיוני וברביעית גאוני

מבולבל/ת קצת? האם זהו הפוסט הראשון של הצהוב שאתה קורא? אולי יהיה לך יותר קל ללכת להתחל כאן.

bottom of page